Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Chcete-li světlo, běžte do tmy. 2.část

Pátek:  Zápis po meditaci: „Nehledej práci, žij!“ – tak to beru :-) ... jen ještě jak to provést. V nahrávkách na usb jsem objevila meditačně-relaxační hudbu a skvělou, řízenou delší meditaci.

Kromě jiného tu dochází k napojování na Slunce, Měsíc…nádhera. Poslechnu si ji během pobytu několikrát. A pak ještě mluvené slovo – výklad o Kabale (stará židovská moudrost), pro mě zcela nové.

Cvičím a pak vymýšlím, co dál se sebou, něco jako nové podnikání a také jak dál s bydlením. Hlava odpočatá a už zas vymýšla.  Relax, meditace … a najednou přijde cosi jako velká vlna. Vlna uvolnění, otevření se a začnu naplno zpívat. Pořádně nahlas, ať z toho něco maj i veverky :-)) Od srdce, ze srdce…Jde mi to hezky (navzdory tomu, že o mně má mamka často vykládala, že zatímco ona s tátou mají výborný hudební sluch, tak já s bráchou nee..) třeba mě slyší??  Jde ze mě píseň ve stylu gospelu s textem  „Oh my Lord, I am here…are you coming down to me?...“ Nevím, možná jsem někdy něco podobného slyšela, ale přišlo to ráz na ráz. Úžasně uvolněný a svobodný pocit, jde z toho síla a radost.

A ještě "4Dohody":

2. Neberte si nic osobně (to je fakt těžké)

3. Nevytvářejte domněnky (tak si myslím, že v těch se motáme většinu svého života, pak se máme nějak domluvit)

4. Dělejte vše, jak nejlépe dovedete.

Dostanu skvělé vegetariánské jídlo, které si opět důkladně a pomalu vychutnám. A podle jídla také vím, že je odpoledne. Jsem tu ztracena v čase i prostoru. Při pohybu chatkou mám přeludy – jasně vidím obrysy trámů apod, nic takového tu ale není, strop je dostatečně vysoký. I tak občas skloním hlavu, nebo jdu s rukou před sebou, abych se o „trám“ nepraštila.

S Vladimírem jsem domluvená, že v sobotu ráno za mnou přijde a po přechodu ven na světlo budu moci posedět venku na zahradě v malé, průhledné pyramidě. Můžu tu pobýt třeba půl den a pak teprve vyrazit směr domov. Na začátku jsem se na tenhle pozvolný přechod a posezení v přírodě hodně těšila, jenže….

Jenže mě už moc chybí pohyb a těším se nejen na čerstvý vzduch, ale také na chůzi.

A tak nakonec v sobotu ráno vykouknu sama ven, už je denní světlo a po deštivém počasí v době mého příjezdu ani stopy, je jasná obloha a začíná krásné ráno. Cítím, že na další sezení vůbec nemám chuť, jsem chodec, pěšák (občas i běžec a ryba-čochtan), walker. Let´s go. Nechám v chatičce krátký dopis s vysvětlením a vyrazím mezi stromy tou krásnou, takřka lesní zahradou.

 Když vyjdete po takové době ze tmy do začínajícího dne a vycházejícího slunka tichou krajinou, vnímáte vše stonásobně a s otevřeným srdcem. Do Prostějova je to ale kus cesty, z požehnaných míst jezdí většinou jen 2 busy denně, jestli... Šlapala jsem vesnickými silničkami, s taškou přes rameno a doufala v popojetí stopem - asi po 7-8km se zadařilo. Docela dost aut mě předtím minulo. S příjemnou dámou, která mě odvezla na prostějovské náměstí, jsme si říkaly, že se všichni teď nějak víc bojí a ona, že stopaře nebere. U mě udělala výjimku.

 Nenechme se  zpracovávat médii natolik, že se budeme bát jeden druhého. A pro samou opatrnost třeba zapomeneme žít. Vláčkem jsem dorazila do mé milované Olomouce, hezky na cestě. Asi jsem si nemohla vymyslet příjemnější přechod zpět do běžného života.

V centru Olomouce jsem pomalou chůzí došla ke katedrále sv. Václava, kde už jen ten okolní prostor stojí za rozjímavou procházku. V prosluněné katedrále po chvíli začaly hrát varhany, o den dříve když jsem poslouchala část nahrávky s J.Duškem,  v závěrečné části (moc doporučuju) kromě jiného mluví o důležitosti odpouštět a odpustit. Popošla jsem k bočnímu oltáři a zvědavě se začetla do jednoho z těch papírků, které jsou většinou položené na lavicích. Byla - je to modlitba a rozjímání o odpuštění. „Pane, rád bych teď v síle Tvého svatého Ducha odpustil každému, kdo mě v životě zranil. Prosím Tě, pronikni nyní i do těch oblastí mého nitra, které ještě nejsou naplněny silou Tvého odpuštění. …“

Vyšla jsem ven a pokračovala hned do vedlejší  kavárny ve zdejším muzea, tudíž v krásném prostoru a většinou v klidu. Po  ranní cestě jsem se těšila , co dobrého si dám (toasty a kakao,hmmm). Další nahrávka, kterou jsem občas poslouchala, byly rozpravy o Kabale, při vstupu do kavárny jsem se zahleděla na zdejší výstavu - černobílé fotografie, zdařilé a ze současného života ortodoxních Židů v Jeruzalémě.

A tak zas volným krokem ven a procházka jen tak, kolem náměstí a pak kostel sv. Michala - můj letošní objev. Už jen ten nápis ve vstupu: „Otevřeno každý den od svítání do soumraku.“ Tu jsem byla poprvé a při vstupu dovnitř - růžový mramor, staré malby, baroko,...mi naskočila vzpomínka na benátské kostely. Později si přečtu malé info - pod barokní přestavbou jsou podepsání italští architekti a je to prý jedna z prvních staveb na Moravě  ve stylu severoitalského baroka. :-)

Už jsem chtěla jít a pak jsem si všimla nenápadné cedulky - že prý se dá jít nahoru na věž.Vyjdu do boční chodby, koukám, kde je nějaká kasa - nikde nic, jen schodky nahoru a otevřené dveře. Nahoře je výhled na jednu stranu města + malá expozice z historie opravy věží a výroby nových zvonů, a když vylezete úplně nahoru, díváte se zblízka na 3 obrovské zvony. Info a fotky zde:

http://tourism.olomouc.eu/sights/cathedrals-churches-and-chapels/detail=223/cs

Já tentokrát nemám žádné fotky - vybitý mobil a nabíječka doma, to byl klid. O to víc jsem si vše vychutnala, krásnou sobotu zakončila na Sv. Kopečku. Pak už jen cesta  vlakem do Ostravy, do reality, kde mě čekal prodej bytu, stěhování….náročný čas, kdy jsem si několikrát vzpomněla na Poustevnu a měla jsem velkou chuť se tam jít schovat..

Autor: Radomila Antošová | středa 23.11.2016 22:55 | karma článku: 20,52 | přečteno: 270x
  • Další články autora

Radomila Antošová

Pohádka o Víle pralesní, Mecháčcích a Ptakopyskovi. Část 6. - závěrečná

Kapitola VIII. Požár a Ptakopysk záchrance. Opět se vzbudili do krásného a slunečného rána. Někteří se spokojeně protahovali a s úsměvem vítali nový den. Na Mecháčkovi 2 bylo ale jasně vidět, že se neprobudil do dobré nálady.

23.7.2017 v 14:43 | Karma: 14,02 | Přečteno: 231x | Diskuse| Letní povídka

Radomila Antošová

Pohádka o Víle pralesní, Mecháčcích a Ptakopyskovi . Část 5.

"Vodní hrátky Kapitola VII. „Tak tady jsou,“ ozval se tenký, pronikavý hlásek. Překvapeně se rozhlédli a až teď si všimli modrozelené vážky, která nad nimi kroužila.

15.7.2017 v 22:43 | Karma: 19,38 | Přečteno: 177x | Diskuse| Letní povídka

Radomila Antošová

Pohádka o Víle pralesní, Mecháčcích a Ptakopyskovi . Část 4.

Kapitola VI. STROM záchrance. Sluníčko zašimralo spáče v obličeji, několik ptáků začalo radostně vyzpěvovat a vítat nový den, za nedalekým křovím se mihlo cosi modrooranžového.

22.6.2017 v 0:19 | Karma: 18,89 | Přečteno: 172x | Diskuse| Poezie a próza

Radomila Antošová

Pohádka o Víle pralesní, Mecháčcích a Ptakopyskovi. Část 3. Kapitola V.

U jezírka. „Brum, brum, brum, máme velký dům.“, spokojeně si začal prozpěvovat Mecháček 2 a zároveň vesele poskakoval. Ostatní se přidali a v dobré náladě šli dál. Víla chvílemi též hopsala a chvílemi se vznášela.

4.6.2017 v 21:37 | Karma: 21,01 | Přečteno: 203x | Diskuse| Společnost

Radomila Antošová

Pohádka o Víle pralesní, Mecháčcích a Ptakopyskovi. část 2.

Kapitola IV. Setkání průzkumnické výpravy s Vílou a Ptakopyskem. „Tož, to je betelné kocór“, s obdivem zvolal Mecháček 1. „Betelné có, kdo hele?“, nechápavě se zeptal Moula.

25.5.2017 v 13:41 | Karma: 18,88 | Přečteno: 159x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 37
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 531x
„Moje maminka ráda běhá a chodí na hory. Moje maminka je hodná. Ráda my kupuje LEGO...“ Cituji přesně, jak to o mě napsal můj tehdy asi 7letý syn, takže před 20 lety. Kromě toho lega to platí stále (hodná ale nejsem pořád:-) Jsem z Ústí n. Labem, z Brna a Ostravy. Mám ráda červené i bílé, čerstvý vzduch a myšlení, pohyb v přírodě, muziku se srdcem. Původní profesí knihovnice, posledních cca 15let mě živí soukromá výuka AJ a překlady.

Mé běžecké motto, ke kterému jsem se proběhala:

Běh je očistný.

A chodecké, ke kterému jsem se prochodila:

Chůze je osvobozující.

 

Seznam rubrik