Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bylo, nebylo aneb Furt se cosik děje a já to na sebe prásknu.

Možná, že tohle byl jeden z posledních výrazných signálů, který se mnou pohnul, abych už s tím svým rázovitým vyučováním-doučováním-poučováním skončila.

Na začátku léta jsem zahájila jedno krásné ráno v kavárenském koutku nedaleko mého bytu. Globus se to tu jmenuje a bývá tu živo. Když jsem si u pultu objednávala kávičku, chlapík přede mnou už se pomalu sunul ke stolečku a příjemně zvesela končil hovor s obsluhou a zároveň nenuceně zahájil konverzaci se mnou a další paní, která seděla nedaleko nás. Sympaťák se choval mile a přitom nevlezle, přirozeně a tož jsme si sedli ke stejnému stolku.

Paní na něj okouzleně hleděla a zkušeně odhadla: „Vy nejste z Ostravy, že ne. Tady se lidi většinou tak neusmívají.“ – Pravdu měla, že prý kousek od Olomouce. Bavili jsme se všichni společně dál v pohodové náladě a stačili jsme si říct i co, kdo robí. Mezi řečí jsme se také dozvěděly, že chlapík před nedávnem čirou náhodou koupil od kámoše kousek jakýchsi kávových plantáží v Africe a že prý u něj teda  dobrý. Hovořil o tom pozemku jak o své zahrádce, na které se ještě nebyl podívat.

Když došlo na mou volnou nohu s angličtinou, zadíval se na mě a že zkusí říct něco poanglicku. Čekala jsem něco běžného jakože třeba I like travelling a tak. Zazněla věta: „ I have never seen anything so beautiful“ a usmíval se na mě. – No, co myslíte, že jsem udělala já? Co že jsem řekla na lichotku takového kalibru? Nepolila jsem se kafem, ani žádná vtipná odpověď nezazněla. Já jsem ho pochválila. Ano, pochválila.Jako tuctová, unavená úča jsem ho pochválila za perfektní použití předpřítomného času. To by vzalo vítr z plachet i Donu Juanovi.

Po návratu domů jsem upadla do několikadenní deprese a říkala si věty typu: No výborně, to jsi mu mohla dát rovnou jedničku a pochvalu do žákajdy. Marný a ztracený případ…

Trochu jsem to vše rozchodila na Svatojakubském putování Španělskem v červnu a došlo mi, že je nejvyšší čas s klasickým – převážně individuálním – učením skončit.

Volná konverzace anglicky – to ano, to mě stále baví, dává mi to větší smysl. A lekcím takového typu se vůbec nebráním, zvlášť u dobré kávy.

 

 

 

Autor: Radomila Antošová | pondělí 31.10.2016 22:04 | karma článku: 20,57 | přečteno: 576x
  • Další články autora

Radomila Antošová

Pohádka o Víle pralesní, Mecháčcích a Ptakopyskovi. Část 6. - závěrečná

Kapitola VIII. Požár a Ptakopysk záchrance. Opět se vzbudili do krásného a slunečného rána. Někteří se spokojeně protahovali a s úsměvem vítali nový den. Na Mecháčkovi 2 bylo ale jasně vidět, že se neprobudil do dobré nálady.

23.7.2017 v 14:43 | Karma: 14,02 | Přečteno: 231x | Diskuse| Letní povídka

Radomila Antošová

Pohádka o Víle pralesní, Mecháčcích a Ptakopyskovi . Část 5.

"Vodní hrátky Kapitola VII. „Tak tady jsou,“ ozval se tenký, pronikavý hlásek. Překvapeně se rozhlédli a až teď si všimli modrozelené vážky, která nad nimi kroužila.

15.7.2017 v 22:43 | Karma: 19,38 | Přečteno: 177x | Diskuse| Letní povídka

Radomila Antošová

Pohádka o Víle pralesní, Mecháčcích a Ptakopyskovi . Část 4.

Kapitola VI. STROM záchrance. Sluníčko zašimralo spáče v obličeji, několik ptáků začalo radostně vyzpěvovat a vítat nový den, za nedalekým křovím se mihlo cosi modrooranžového.

22.6.2017 v 0:19 | Karma: 18,89 | Přečteno: 172x | Diskuse| Poezie a próza

Radomila Antošová

Pohádka o Víle pralesní, Mecháčcích a Ptakopyskovi. Část 3. Kapitola V.

U jezírka. „Brum, brum, brum, máme velký dům.“, spokojeně si začal prozpěvovat Mecháček 2 a zároveň vesele poskakoval. Ostatní se přidali a v dobré náladě šli dál. Víla chvílemi též hopsala a chvílemi se vznášela.

4.6.2017 v 21:37 | Karma: 21,01 | Přečteno: 203x | Diskuse| Společnost

Radomila Antošová

Pohádka o Víle pralesní, Mecháčcích a Ptakopyskovi. část 2.

Kapitola IV. Setkání průzkumnické výpravy s Vílou a Ptakopyskem. „Tož, to je betelné kocór“, s obdivem zvolal Mecháček 1. „Betelné có, kdo hele?“, nechápavě se zeptal Moula.

25.5.2017 v 13:41 | Karma: 18,88 | Přečteno: 159x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 37
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 531x
„Moje maminka ráda běhá a chodí na hory. Moje maminka je hodná. Ráda my kupuje LEGO...“ Cituji přesně, jak to o mě napsal můj tehdy asi 7letý syn, takže před 20 lety. Kromě toho lega to platí stále (hodná ale nejsem pořád:-) Jsem z Ústí n. Labem, z Brna a Ostravy. Mám ráda červené i bílé, čerstvý vzduch a myšlení, pohyb v přírodě, muziku se srdcem. Původní profesí knihovnice, posledních cca 15let mě živí soukromá výuka AJ a překlady.

Mé běžecké motto, ke kterému jsem se proběhala:

Běh je očistný.

A chodecké, ke kterému jsem se prochodila:

Chůze je osvobozující.

 

Seznam rubrik