Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Camino – Den 14. – Sobrado – Arzúa. Muzika je fajn doping.

23.6. Vstávám těsně po 6.h, věci mám částečně sbalené, tradičně se ale probírám pomalu. Vyjdu na nádvoří, ještě je šero a nejde skoro rozeznat oblohu, zataženo. Beru si vodu a jako velká část poutníků dnes nesnídám.
odchod ze Sobrada

 

 Mám na cestu čoko musli tyčinky a pomeranč, koupené včera. Odcházím po 7.h – nejdříve z celého Camina. Když projdu nádvořím, klášter se se mnou loučí razantním vyzváněním – tož to musí probudit i ty největší spáče. A já se loučím  se svými starými botami, nechávám je v požehnaném místě.

buty

Procházím náměstíčko – a hele, jedna kavárna je už otevřena a je tu pár prvních poutníků. Neodolám a jdu na dobré preso, k tomu si dám svou tyčinku a později za chůze  i ten pomeranč. Vyjdu ven z města a dnešní den je celý na asfaltu, dost fádní cesta, sem tam zpestřena smradem hnoje a z kravínů. Jdu ve svých rezervních sandálech, občas zkusím ty své nové kecky a oboje mi přijde zoufalé, no, možná po rukou by to bylo lepší. Většinou  sama, jen občas se s někým pozdravím, kousek cesty jdu se starším Angličanem. Ten mi povypráví, jak měl zničené nohy z puchýřů. Odletěl zpět do Anglie, dopřál nohám léčbu, za pár dní se vrátil a pokračuje dál. Zavzpomínám na nedávnou diskuzi s francouzskými bráchy a moravským Martinem. Byla to diskuze filozofická o puchýřích - Martin a starší z francouzské dvojice- oba na Caminu trpěli, zatímco jejich parťáci byli v pohodě a ani jeden puchjeř! Svět je nespravedlivej, s úsměvem jsme to tehdy u vínečka rozebírali. Na někoho se ty potvory puchýřové lepí a jiný životem anebo Caminem pochoduje a proplouvá bezbolestně, aspoň tedy navenek.

Dnes chci dělat častější pauzy, ať se unavené a puchýřové nohy trochu vzpamatují, jenže … ono většinou není kde. Převažují úseky ve stylu – silnice, příkop, roští, dráty. V jednom místě je hned u cesty betonový plácek, sednu si na svačinku – jak trosečník na ostrůvku. V momentě se objeví několik poutníků a hned se ptají: „Do you need help? Are you ok?“ – OK, ok, kluci jedině že byste mě vzali na záda anebo přijeli s trakařem. Ne, jen si tu  tak sedím a svačím, relax.

Dnes to chce doping, muzikuuu. Nemůžu najít sluchátka, že bych je ztratila? Tak nic, nechám mobil v kapse a poslouchám nahlas bez sluchátek, stejně už jdu zase sólo. Zrovna, když hraje krásná a pomalá skladba s panovou flétnou z filmu Kill Bill (Tarantino si muziku umí vybrat), procházím kolem několika domků. Venku stojí pár lidí, vypadá to, že se chystají na veselku. Zdravíme se, hezky se na mě usmívají, trefila jsem se do noty. (Asi netuší, o čem ten film je.) Mám lepší náladu, dobrá hudba mě vždy probere. V momentě, kdy poslouchám mou oblíbenou Ninu Simone, projde kolem mě černoška, už se tu fakt ničemu nedivím.

Poslední večeře ve španělském baru

Arzúa – sláva, jsem tu. Dnešních 20km mám za sebou. Jsem v městečku, kde se spojuje „má“ Severní cesta s tou známější a podstatně frekventovanější Francouzskou. Chvíli se tradičně motám a pak dojdu k novějšímu a menšímu albergue, zatím jsme tu jen tři a cena je 10e. Moc se nerozmýšlím, nechce se mi hledat něco jiného a je jasné, že tady bude všude plno poutníků. Pokoj je docela příjemný, později se naplní, je tu fajn zázemí. Po sprše ošetřím nohy- ťapky, dopřeju jim vše, co jsem jim slíbila, včetně promazání a menší masáže. Potřebuju nakoupit zásoby, takže hurá do ulic. Venku je rušno, je tu spousta barů a lidí, najdu větší obchod – sámošku (tedy supermarket) a je zavřeno. No jasně, je po 16h a tedy ještě čas siesty. Otevírá se v 17h.

Mám hlad a unavené, bolavé nohy. Sednu si venku v baru naproti a dám si dobré domácí hranolky, k tomu skvělé malé pivo. Nevadí mi randál z aut, už mi nevadí vůbec nic. Pak nakoupím potravu, včetně výborných třešní a jdu zpět na ubytovnu. V kuchyňce je skoro prázdno, nachystám si zeleninový salát, sýr a dopřeju si i televizi. Televizi, kterou doma nemám už přes dva roky. Vegetím a sleduju bezva přenos volejbalu – beach – hrají naše holky a Španělky. Večer se chvíli ještě projdu a pak si v kuchyni povídám se sympatickou  Italkou, obě jsme vybraly z ledničky všechen led. Žádné mojito, nebo cuba libre, nic takového. Ledujeme nohy. Nějak nevím, co zítra – jak vlastně půjdu.

Krása na Cestě

 

 

 

Autor: Radomila Antošová | úterý 23.8.2016 22:57 | karma článku: 20,90 | přečteno: 412x
  • Další články autora

Radomila Antošová

Pohádka o Víle pralesní, Mecháčcích a Ptakopyskovi. Část 6. - závěrečná

Kapitola VIII. Požár a Ptakopysk záchrance. Opět se vzbudili do krásného a slunečného rána. Někteří se spokojeně protahovali a s úsměvem vítali nový den. Na Mecháčkovi 2 bylo ale jasně vidět, že se neprobudil do dobré nálady.

23.7.2017 v 14:43 | Karma: 14,02 | Přečteno: 231x | Diskuse| Letní povídka

Radomila Antošová

Pohádka o Víle pralesní, Mecháčcích a Ptakopyskovi . Část 5.

"Vodní hrátky Kapitola VII. „Tak tady jsou,“ ozval se tenký, pronikavý hlásek. Překvapeně se rozhlédli a až teď si všimli modrozelené vážky, která nad nimi kroužila.

15.7.2017 v 22:43 | Karma: 19,38 | Přečteno: 177x | Diskuse| Letní povídka

Radomila Antošová

Pohádka o Víle pralesní, Mecháčcích a Ptakopyskovi . Část 4.

Kapitola VI. STROM záchrance. Sluníčko zašimralo spáče v obličeji, několik ptáků začalo radostně vyzpěvovat a vítat nový den, za nedalekým křovím se mihlo cosi modrooranžového.

22.6.2017 v 0:19 | Karma: 18,89 | Přečteno: 172x | Diskuse| Poezie a próza

Radomila Antošová

Pohádka o Víle pralesní, Mecháčcích a Ptakopyskovi. Část 3. Kapitola V.

U jezírka. „Brum, brum, brum, máme velký dům.“, spokojeně si začal prozpěvovat Mecháček 2 a zároveň vesele poskakoval. Ostatní se přidali a v dobré náladě šli dál. Víla chvílemi též hopsala a chvílemi se vznášela.

4.6.2017 v 21:37 | Karma: 21,01 | Přečteno: 203x | Diskuse| Společnost

Radomila Antošová

Pohádka o Víle pralesní, Mecháčcích a Ptakopyskovi. část 2.

Kapitola IV. Setkání průzkumnické výpravy s Vílou a Ptakopyskem. „Tož, to je betelné kocór“, s obdivem zvolal Mecháček 1. „Betelné có, kdo hele?“, nechápavě se zeptal Moula.

25.5.2017 v 13:41 | Karma: 18,88 | Přečteno: 159x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 37
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 531x
„Moje maminka ráda běhá a chodí na hory. Moje maminka je hodná. Ráda my kupuje LEGO...“ Cituji přesně, jak to o mě napsal můj tehdy asi 7letý syn, takže před 20 lety. Kromě toho lega to platí stále (hodná ale nejsem pořád:-) Jsem z Ústí n. Labem, z Brna a Ostravy. Mám ráda červené i bílé, čerstvý vzduch a myšlení, pohyb v přírodě, muziku se srdcem. Původní profesí knihovnice, posledních cca 15let mě živí soukromá výuka AJ a překlady.

Mé běžecké motto, ke kterému jsem se proběhala:

Běh je očistný.

A chodecké, ke kterému jsem se prochodila:

Chůze je osvobozující.

 

Seznam rubrik