Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Camino – Den 13. Witericus – Sobrado. Putování občas bolí, Rusové - mí zachránci.

22.6. Ráno, raníčko, nechce se mi spěchat, nechce se mi odsud. Je tu až moc příjemně a dobře. Dám si v klidu dobrou snídani společně s „Redfordem“, no kdy se mi to zase stane.  
Ráno -alb.Witericus

Americká novomanželka vyrazila brzy ráno bez snídaně a její partner tu včil stoluje se mnou. Už jsem zažila horší rána. :-) V pohodě popovídáme a pak vyráží i on, loučím se s paní domácí a tak tedy „na kůň“. 8.15 – můj nejpozdější odchod v rámci celého Camina.

Ráno

Je opět krásné a slunečné ráno, všude pusto a prázdno, lesní pěšiny střídají silničky, sem tam stavení. Jdu pomaleji a vím, že to není ono, nemám své tempo. Asi nasbíraná únava a taky puchýře, které samozřejmě nezmizely – jak by mohly, když na ně každý den při každém kroku tlačím. Před 10.h přicházím do vesnice-městečka Miraz, fajný ukazatel mi nabízí bar, tož proč ne, je to jen pár metrů mimo směr Camina. Je tu jednoduché sezení venku, jsem jediný host. Obsluhy se ujme „tetka“ v zástěře, chystá mi kafe a s úsměvem hází kolem sebe výrazy jako „pikolo, šugr ..“ slovní zásoba, kterou jsem ze začátku neúspěšně zkusila použít v turistických lokalitách.

Jdu dál, silnice najednou odbočí a pokračuju pěšinkami lesem, jsou tu borovice, písčitá půda, skály, nádherná krajina. Ticho, ticho. Neodolám a vyzuju boty, dám si chvíli pauzu v chladivé trávě. Tak šup, šup, jde se dál, nejsme na pláži.

pauza lesní

Dochází mě mladá a mlčenlivá dvojice, jen se pozdravíme. Vyjdeme na otevřenou planinu, vpravo sedí španělský bača s několika psy a vlevo se pasou kozy. Moc hezký pohled, jak ze starých časů. Krajina má horský ráz, jsou tu velké balvany, písčité cesty a do všeho se pořádně opírá slunko. Přidávám do kroku a dvojice zůstává za mnou. Za chvíli jsem opět na úzké asfaltce, takřka bez stínu a blíží se poledne. Chci si dopřát siestu až kolem 13.h.

Kozy zvědavé

Chvíli jdu lesem, cesta je mírně zvlněná a mě bolí víc a víc ťapky. Puchýře se ozývají. Sláva – je tu stín, sednu si na mez, větrám nohy, dám si svačinu a rozjímám: Proč jsem si ráno neřekla o náplasti? Už totiž žádné nemám, ráno jsem plkala s Amikem a pak paní domácí a vůbec jsem si na to nevzpomněla. Co teď? Že by jitrocel? Je léčivý a mohl by mi pomoci, no ale asi mi jen tak na chodidlech držet nebude, což. To je přece blbost. Sedím jak hromádka neštěstí a za chvíli se objeví známá dvojice. Radostně je opět zdravím a ptám se na náplast. Jasněže mají, holčina mi dává vybrat. Beru si dva kousky a dozvídám se, že mí zachránci jsou Rusové. Z Vladivostoku.

Rusi na Caminu

Rusové, ty jo, není to tak dlouho, co jsem se s Kanaďankou Carol bavila o 21.8.1968 a ruské invazi a pak taky o Putinovi… no jo, vždyť já už to vím nějakou dobu, že dobrý člověk žije všade a že dělit lidi podle národností, nebo podle regionu je blbost a krávovina.

Ježíš na kříži není ve Španělsku sám.

Zachránci odcházejí, přelepím bolístky a též vyrážím. Předvádím cosi jako pajdavou chůzi, je mi jasné, že dnes už to bude jen o přežití. Zkusím zamávat na auto, jedno z mála, které se tu objeví a hned mi staví. Super. Aspoň kousek bych chtěla popojet, ať dorazím do kláštera v Sobradu na ubytování. V autě je starší dvojice, Španělka se se mnou dohaduje, říkám město, jestli jedou tím směrem – Si, si – Chci si tedy sednout dozadu – No,no! – Spustí na mě rázně a nahlas a mele dál, no tak nic, radši jeďte, než mě třeba bude chtít upálit. Táhnu se dál po silnici, nahoru a dolů… nekonečno. Hele –albergue- hm, hned vedle kravína. Venku sedí má ruská dvojice a svačí, jdu za nimi. Prý je to tu za 11e, tak to nic, chtějí též dojít do Sobrada. Doplním si vodu a vyrážím hned dál, doufám, že třeba bude cestou nějaká jiná nocležna, do Sobrada je to ještě 15 km.

Táhnu se zase sama, a furt silnice, silnice, občas se jen s někým míjím. Z mé starší známé sestavy jsem zatím nepotkala nikoho. Chodidla bolí čím dál víc, poprvé si říkám, že teď by se při chůzi hodily hole, aspoň trochu bych nohám odlehčila. Asi je na mě útrpný pohled, najednou mi zastaví auto, aniž bych mávala. Opatrně se ptám na Sobrado a usměvavý řidič kýve hlavou a otvírá dveře. Anděl Strážníček? Fakt díky moc. Svezu se posledních asi 5-6km, moc a moc děkuju svému zachránci a nechám si zastavit hned na kraji města. Vystoupím a jdu rovnou – nikoliv do kláštera, ale do místního baru-bistra. Na oslavu přežití si dám sklenici výborného a vychlazeného bílého, k tomu mi příjemná barmanka přišoupne popcorn.

Vzpamatuju se a dopajdám ke klášteru, před ním na trávníku na mě mávají a nadšeně mě zdraví mé známé Italky. Během chvilky se otevírá a můžeme jít dovnitř. Registraci, ubytování, vše s námi vyřizuje v kanceláři místní mnich. Poplatek je 6e. Projdeme starým nádvořím a jdeme do "pokojů" – velkých místností se starými a vlhkými zdmi.

Sobrado

Nic mi nevadí, jsem tak unavená, že si nevšímám vlhka, ani chladu, jen to vnímám z komentářů ostatních. Kdo někdy šel anebo běžel dlouho s bolestí, ví jak to bere sílu. Sprchaaaach, jdu zalehnout na trávník a dojím zbytek chleba se sýrem. Až pak se došourám na náměstíčko a najdu lékárnu. Dvě mladé poutnice kupují stahovadlo na kotník a já zase náplasti – můj tradiční španělský suvenýr.

Sobrado - vstup ke klášteru

Dopřeju si večeři – velkou bagetu se zapečeným hovězím masem a spoustou zeleniny, k tomu malé pivo. Za to vše platím 5e. Objevím malý obchod, boty, oblečení, pestrá nabídka. Zkouším sportovní boty s pevnou podrážkou za dobrou cenu, jsou mi ale malé. Další, větší jsou už podstatně dražší. Doma mám několik párů dobrých běžeckých bot (mít tak jedny tu), nechci zbytečně utrácet hodně peněz. Nakonec vybírám „kecky“ – klasické hadráky, tenisky, které zas frčí a vím, že je v létě vynosím. 17e. Tuším, že ty mé poničené trekové, v kterých tu putuju, někde odložím. 

Sobrado - klášter

Je čas jít na kutě, zalehnu brzy, únava, únava, dnes našlapáno asi 25km, pro mě jeden z nejtěžších dnů Camina.

dekorace na Cestě

 

Autor: Radomila Antošová | sobota 20.8.2016 23:55 | karma článku: 22,98 | přečteno: 616x
  • Další články autora

Radomila Antošová

Pohádka o Víle pralesní, Mecháčcích a Ptakopyskovi. Část 6. - závěrečná

Kapitola VIII. Požár a Ptakopysk záchrance. Opět se vzbudili do krásného a slunečného rána. Někteří se spokojeně protahovali a s úsměvem vítali nový den. Na Mecháčkovi 2 bylo ale jasně vidět, že se neprobudil do dobré nálady.

23.7.2017 v 14:43 | Karma: 14,02 | Přečteno: 231x | Diskuse| Letní povídka

Radomila Antošová

Pohádka o Víle pralesní, Mecháčcích a Ptakopyskovi . Část 5.

"Vodní hrátky Kapitola VII. „Tak tady jsou,“ ozval se tenký, pronikavý hlásek. Překvapeně se rozhlédli a až teď si všimli modrozelené vážky, která nad nimi kroužila.

15.7.2017 v 22:43 | Karma: 19,38 | Přečteno: 177x | Diskuse| Letní povídka

Radomila Antošová

Pohádka o Víle pralesní, Mecháčcích a Ptakopyskovi . Část 4.

Kapitola VI. STROM záchrance. Sluníčko zašimralo spáče v obličeji, několik ptáků začalo radostně vyzpěvovat a vítat nový den, za nedalekým křovím se mihlo cosi modrooranžového.

22.6.2017 v 0:19 | Karma: 18,89 | Přečteno: 172x | Diskuse| Poezie a próza

Radomila Antošová

Pohádka o Víle pralesní, Mecháčcích a Ptakopyskovi. Část 3. Kapitola V.

U jezírka. „Brum, brum, brum, máme velký dům.“, spokojeně si začal prozpěvovat Mecháček 2 a zároveň vesele poskakoval. Ostatní se přidali a v dobré náladě šli dál. Víla chvílemi též hopsala a chvílemi se vznášela.

4.6.2017 v 21:37 | Karma: 21,01 | Přečteno: 203x | Diskuse| Společnost

Radomila Antošová

Pohádka o Víle pralesní, Mecháčcích a Ptakopyskovi. část 2.

Kapitola IV. Setkání průzkumnické výpravy s Vílou a Ptakopyskem. „Tož, to je betelné kocór“, s obdivem zvolal Mecháček 1. „Betelné có, kdo hele?“, nechápavě se zeptal Moula.

25.5.2017 v 13:41 | Karma: 18,88 | Přečteno: 159x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rozhodnutí ANO neúčastnit se jednání nepovažuji za šťastné, řekl Pavel

29. dubna 2024  8:33

Prezident Petr Pavel bere na vědomí rozhodnutí opozičního hnutí ANO neúčastnit se jednání o...

Jak se chystá převrat. V Německu začíná proces s extremistickou skupinou

29. dubna 2024  7:35

V Německu v pondělí začíná první z procesů se členy extremistické skupiny Říšští občané, kteří čelí...

Bombardování Gazy si vyžádalo nejméně 13 obětí, Biden mluvil s Netanjahuem

29. dubna 2024  6:53

Izraelské bombardování tři domů ve městě Rafáh na jihu Pásma Gazy zabilo nejméně 13 lidí a zranilo...

Letní teploty ještě vydrží. Ochladí se až koncem týdne, kdy přijdou přeháňky

29. dubna 2024  6:33

Přímý přenos V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

  • Počet článků 37
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 531x
„Moje maminka ráda běhá a chodí na hory. Moje maminka je hodná. Ráda my kupuje LEGO...“ Cituji přesně, jak to o mě napsal můj tehdy asi 7letý syn, takže před 20 lety. Kromě toho lega to platí stále (hodná ale nejsem pořád:-) Jsem z Ústí n. Labem, z Brna a Ostravy. Mám ráda červené i bílé, čerstvý vzduch a myšlení, pohyb v přírodě, muziku se srdcem. Původní profesí knihovnice, posledních cca 15let mě živí soukromá výuka AJ a překlady.

Mé běžecké motto, ke kterému jsem se proběhala:

Běh je očistný.

A chodecké, ke kterému jsem se prochodila:

Chůze je osvobozující.

 

Seznam rubrik